Foto

Veelgestelde vragen

 

Onderstaand treft u een aantal vragen en antwoorden aan die regelmatig door onze klanten zijn gesteld. Staat de vraag die u heeft er niet bij? Vraag het ons via info@vinopronto.nl.

1. Hoe werkt het bestellen van wijn bij Vinopronto?

2. Hoe kan ik betalen bij Vinopronto?

3. Hoe en wanneer krijg ik de wijn in huis?

4. Wat kost het om wijn te laten bezorgen?

5. Welke leveringsvoorwaarden hanteert Vinopronto?

6. Als ik niet tevreden ben, wat moet ik dan doen?

7. Als ik een vraag heb die niet via de site beantwoord wordt, hoe kan ik dan antwoord krijgen?

8. Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

9. Ik weet niet welke wijn ik lekker vind, kan Vinopronto me helpen?

  

1. Hoe werkt het bestellen van wijn bij Vinopronto?

Bestellen uit het ruime assortiment van Vinopronto biedt u gemak en gegarandeerde kwaliteit tegen goede prijzen en is heel eenvoudig:


1. Maak uw keuze

U zoekt in het assortiment de wijn(en) van uw keuze. U kunt eenvoudig zoeken op kleur en prijs, maar ook uitgebreider op bijvoorbeeld regio, smaaktype, druivensoort en combinaties van deze eigenschappen. Als u de door u uitgezochte wijnen in uw winkelwagentje heeft geplaatst, controleert u uw bestelling en gaat u verder naar de kassa.

 2. Afrekenen

Als u nieuw bent op Vinopronto wordt u gevraagd een account aan te maken. U ontvangt dan van ons een wachtwoord. Dit wachtwoord kunt u zelf wijzigen als u uw profiel bekijkt. Als u wel al eerder heeft besteld, logt u in met uw e-mailadres en uw wachtwoord (dit kan al direct voordat u gaat zoeken naar wijn). U controleert vervolgens het afleveradres. Als u een afwijkend bezorgadres heeft, kunt u dit in uw profiel aangeven. Vervolgens geeft u aan hoe u wilt betalen. U heeft daarbij de keuze tussen betalen via I-deal of betaling vooraf (dit duurt iets langer). Na uw keuze rondt u uw bestelling af door te klikken op 'plaats bestelling'. U ontvangt daarop binnen enkele minuten op het aangegeven e-mailadres een bevestiging van u bestelling. Dit is tevens uw factuur. 

3. Bezorging

Na uw bestelling wordt het logistieke traject in gang gezet. Wij streven er naar uw wijn binnen circa 5 werkdagen bij u in huis te hebben, mits de wijn op voorraad is. De wijn wordt bij u thuisbezorgd in speciale verzendverpakkingen die de kans op breuk minimaal maken. Bezorging vindt plaats op werkdagen, door koeriersdienst DPD. Voor bestellingen tot en met 18 flessen wordt € 7,45 aan transport en administratiekosten in rekening gebracht. Voor bezorging in het buitenland of op de Waddeneilanden gelden afwijkende tarieven. (terug)

 

2. Hoe kan ik betalen bij Vinopronto?

De prijzen op de site zijn in principe per fles, inclusief 21% B.T.W., in dozen van 6 flessen tenzij anders vermeld. Betaling kan op verschillende manieren plaatsvinden:

- Betaling via I-deal: snel, veilig, gemakkelijk

- Betaling vooraf: u ontvangst via e-mail een bevestiging annex factuur. Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling verder afgehandeld.

- Op rekening: bestellen op rekening is uitsluitend voor zakelijke klanten en na voorafgaand akkoord van Vinopronto. Indien u op rekening wilt bestellen, dient u vooraf contact op te nemen met ons.

Alle prijzen gelden bij levering binnen Nederland. Prijscorrecties en assortimentswijzigingen voorbehouden. (terug)

 

3. Hoe en wanneer krijg ik de wijn in huis?

Uw bestelling wordt op werkdagen in speciale wijndozen bij u thuisbezorgd via Koeriersdienst DPD of flespakket. Wanneer uw bestelling op voorraad is trachten we u deze binnen vijf werkdagen na ontvangst van uw betaling te bezorgen. Wanneer uw bestelling niet op voorraad is wordt er contact met u opgenomen over de levertijd. Mocht de levertijd voor u niet acceptabel zijn dan wordt de bestelling automatisch geannuleerd en het eventueel reeds betaalde bedrag per omgaande aan uw teruggestort. (terug)

  

4. Wat kost het om wijn te laten bezorgen?

Voor bestellingen tot en met 18 flessen wordt € 7,45 aan transport en administratiekosten in rekening gebracht. Voor bezorging in het buitenland of op de Waddeneilanden gelden afwijkende tarieven. Bezorging buiten Nederland alleen na overleg. (contact) (terug)

 

5. Welke leveringsvoorwaarden hanteert Vinopronto?

Op al onze aanbiedingen zijn de navolgende leverings- en betalingsvoorwaarden van toepassing.

  • Bestellingen plaatst u per doos van 6 flessen tenzij anders vermeld.
  • Alle prijzen zijn in Euro´s en inclusief 21% BTW.
  • Voor transport- en administratiekosten binnen Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) van bestellingen tot en met 18 flessen brengt Vinopronto € 7,45 in rekening, onafhankelijk van de ordergrootte van uw bestelling. Bezorging buiten Nederland geschiedt alleen in overleg.
  • Alle aanbiedingen van Vinopronto zijn vrijblijvend. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van beschikbaarheid van de wijn. Wanneer een product onverhoopt niet meer leverbaar is, wordt er contact met u opgenomen en u eventueel een alternatief aangeboden.
  • Vinopronto heeft het recht om prijzen te wijzigen en om eventuele typefouten te corrigeren. Wanneer u hierdoor zou worden benadeeld, wordt u middels e-mail op de hoogte gesteld. U heeft dan het recht uw bestelling te annuleren.
  • Uw gegevens worden niet doorgegeven aan derden. De Wet Persoonsregistratie is hierop van toepassing.
  • Vinopronto is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van overschrijding van levertijden. Wanneer uw bestelling niet op voorraad is wordt er contact met u opgenomen over de levertijd. Mocht de levertijd voor u niet acceptabel zijn dan wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
  • Door uw bestelling te plaatsen gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. (terug)
 

6. Als ik niet tevreden ben, wat moet ik dan doen?

Wij geloven sterk in de kwaliteit van onze producten. Door de uitgebreide selectiemogelijkheid op de site kunnen onze klanten goed zoeken welke wijn naar verwachting bij hun smaak past. Immers, onze filosofie is dat niet wij maar de klant bepaalt wat lekker is. Mocht de wijn om wat voor reden dan ook niet aan uw verwachtingen voldoen dan wordt deze door ons teruggenomen en ontvangt u uw geld voor de resterende flessen terug. Alleen volle dozen/kisten komen in aanmerking voor omruiling of retournering, met uitzondering van de doos/kist waaruit u heeft geproefd. Uit deze doos/kist mag een proeffles ontbreken. Reclamaties uitsluitend na telefonisch of schriftelijk contact. Zie ook de algemene voorwaarden voor een uitgebreidere beschrijving van onze garantieregeling. (terug)


7. Als ik een vraag heb die niet via de site beantwoord wordt, hoe kan ik dan antwoord krijgen?
 

Het kan natuurlijk zo zijn dat u uw vraag niet bij de meestgestelde vragen vindt. In dat geval raden we u aan om rechtstreeks met ons contact op te nemen via klantenservice@vinopronto.nl. (terug)

 

8. Waar kan ik de algemene woorwaarden vinden?
 

U kunt de algemene voorwaarden van Vinopronto (in pdf-formaat) hier downloaden. Geen pdf-reader? Download hier acrobat reader. (terug)

 

9. Ik weet niet welke wijn ik lekker vind, kan Vinopronto me helpen?

In het ruime assortiment is voor iedere wijnliefhebber de juiste keuze te vinden. Om u te helpen de voor u passende wijn te vinden kunt u op de site zoeken op verschillende kenmerken zoals druivensoort, smaaktype en regio. Indien u desondanks toch niet zeker bent van uw keuze bieden we u de mogelijkheid met diverse van onze wijnen kennis te maken via enkele proefpakketten. In deze proefpakketten is een aantal wijn samengevoegd die een goed beeld geven van ons assortiment. Als u door ons verrast wil worden, kunt u ook kiezen voor een verrassingspakket waarin een aantal wijnen aangeboden wordt tegen een zeer gunstige prijs. Voor een meer persoonlijk advies kunt u natuurlijk ook contact met ons opnemen via klantenservice@vinopronto.nl. (terug)